Årsdag nummer 2

Man tror med tiden att sorgen ska läka ut. Att kinderna inte längre ska bli fuktiga när man pratar om den man saknar. Man är rädd för att glömma, nu vet jag att man aldrig glömmer. Saknaden blir bara större. Minnena förstärks. Han känns långt borta men samtidigt så oerhört nära mig. Jag kan känna hans lukt när jag tänker på den och hans mjuka kind fylld av vassa skäggstubb när jag ger honom en kram. Hans pilimariska blick. Fantasier starkare än någonsin och saknad i oändlighet

Löning

Idag efter jobbet plockade Julia upp mig för en redig storhandling, med scanners och hela köret. Älskar att ha kylen fylld nu
När vi kom hem lagade jag ärthummus & couscoussallad med tomater, bönor och fetaost till mig ante och Julia. Myspys

Måndag

Helt slut efter en lång jobbdag i regnet, huvudvärk, känns som jag dygnat typ. Nu tänker jag dra på mig raggsockarna, äta knäckemackor med avokado (min nya dille) dricka te och kolla på ett härligare liv med Hanna och Amanda. Over and out

30 dagar kvar till jul

Är så himla sugen på att laga en massa nya vegetariska recept, en blogg jag läser inspirerar mig så fruktansvärt mycket. Vill typ även ta en sy kurs, buda på en soffa fast jag inte ens äger en lägenhet. Bara för att. Kanske för att jag alltid drömt om att min första lägenhet skulle ha en röd tvåsitsig- sammetssoffa. Såhimlanajs

inflyttningsfest

för världens bästa julia!!! idag mår man...

måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag

Hej, veckorna springer iväg. Barnboksvecka med högläsning där alla barn ligger huller om buller på en. Så himla slut i kropp och knopp
mega massa julpyssel förberdelser på jobbet den här veckan
nyttig middagsträff med kajsa som jag inte träffat på jättelänge
åh vad jag älskar att ha min goldenbabe så nära att vi kan ha mysiga middagar i veckorna numera

Island

Ett grått, kallt, jävligt blåsigt men mysigt Reykjavik fick bli avslutet på denna semester.
Grått men gulligt
rustad för storm
trots en ganska grå stad kunde man hitta mycket färg
rödrosig efter ångbastu och bad på laugardalslaug spa

Blue lagoon ♥♥♥  hit måste jag igen!!!
'

USA - Del Northe

Innan vi lämnade Cortez och den mer "new mexico" aktiga delen besökte vi ett museum om indiankulturen och gick i mysiga butiker där jag ville köpa med mig typ 100 nya drömfångare till min samling

Vi passade på att äta lite mer slafsigt och svinflottigt mexico käk

Resan närmade sig sitt slut. Vår sista natt på trippen sov vi i Del Northe en stad där allt var stängt halv åtta en lördagkväll. Vi hittade ett ganska lyxigt hotell som vi tog in på med en pårökt kvinna som visade oss rummet och med en helt underbar restaurang. Verkligen svinhög standard. Vi käkade trerätters med ankbröst och lamm. Vem kunde tro att ett sånt ställe skulle gömma sig mitt ute i ingenstans. När man öppnade dörrarna in till restaurangen satt människor från olika länder och det var som att komma in i en helt annan värld från den annars helt folktomma och bäcksvarta lilla byn

USA - Cortez

Innan vi kom fram till Cortez som var vårt femte och näst sista stopp stannade vi till i Mesa verde nationalpark för att kika på gamla grottbostäder. Jag kan väll säga såhär, häftiga naturfenomen i all ära och faktiskt fantastiska panorama utsikter (dock mest över mega mycket sandtäckta berg med granar på?) men jag tror att jag inte uppnått den mognade än att jag kan uppskatta den här typen av sightseeing. Och kommer kanske aldrig att göra vem vet, så spenderades i alla fall en halvdag i parken

Käkade en djävulskt god rödbets-getost-parmesan-risotto till middag, får seriöst sjuka cravings på den här rätten när jag tänker på den

USA - Durango

När vi närmade oss vårt fjärde stopp blev fler och fler bergstoppar snötäckta och temperaturen blev betydligt svalare

Vi lunchade och kollade snabbt in staden Silverton, där vi hoppade på detta coola ånglokståg som skulle ta oss mot staden Durango. Vi satt i en öppen vagn för att ha chans till bäst utsikt

Säger bara, tur att man inte lider av svindel!! Tåget korsade floden väldigt många gånger, både på hög höjd och på nära håll. Riktigt läckert (tur att man inte är 13 år längre utan kan tycka sånt här är häftigt)

Väl framme i Durango unnade vi oss att checka in på ett ganska lyxigt hotell där dom hade nygräddade scones och smarriga marmelader till frukost! Kändes värt efter tidigare motell-frukostar...

USA - Ouray

påväg mot vårt tredje stopp stannade vi och njöt av bland annat dessa vyer vid black canyon of the gunnison

I den här staden fick man röra sig i snigelfart pågrund utav den höga höjden. Även fast staden var väldiigt liten (läs endast en huvudgata typ då resten är berg) och vi vaggade fram lät man lika anfådd som att man genomfört ett triathlon lopp. Känslan på det här stället är verkligen svårt att fånga på bild med den sluttande huvudgatan och renar som vandrade fritt över vägen, riktigt coolt!!

USA - Paonia

Staden med namnet som inte går att utala fick bli vårt nästa stopp. Observera att stad verkligen är en rejäl överdrift. Detta ställe var så himla litet att när vi kom fram var de två motellen som fanns fullbokade pga jaktsäsong. Det resulterade i att alla vi 4 fick dela på ett tvårum, även här observera att ett tvåbäddsrum inkluderar två stycken 140 cm sängar så det gick ingen nöd på oss.

sååå gulligt ställe

Det gjorde inget att det bara fanns en restaurang öppen för de var en klockren italiensk restaurang. Här åt jag en pasta som var bland de godaste jag åt under hela usa vistelsen!

dagen efter fick vi tid att strosa omkring lite och se allting i dagljus

USA - Glenwood springs

Efter en vecka i Colorado hyrde vi bil för att åka längre ner på västsidan. Vi åkte samanlagt 160 mil och besökte ställen som var minst två gånger kebnekajses höjd. Badade i flera olika källor, åt äckliga och supersmarriga grejer, jag blev nekad att köpa drinkar. Två av de vanligaste meningarna under trippen var "jag lägger ner min röst" och "det var helt okej"

inte tråkigt att åka bil när naturen är så häftig och bergskanterna så branta att det nästan (men bara nästan) pirrar lite i magen när man smeker kurverna och kanterna saknar räcken

Hyrbilen aka de gömda marsvinet och vårt första motell

Morgondopp i varma källor med helt ok utsikt

Pappa och jag tog en linbana upp till en nöjespark som tyvärr var väldigt stängd förutom en bergodalbana som gick ner halva berget, kuuuuuuuuuuul

USA - Boulder

Åker man ungefär en halvtimme med bil ifrån min mosters hus i Longmont så kommer man till staden Boulder. Hit åkte vi flera gånger för att strosa omkring på shoppinggatan, ta en härlig fika på något av alla mysiga tehus eller bara njuta av lite gatushow. Älskade känslan i denna stad, puls blandat med ett otroligt lugn och så en massa sköna hippies som lallade omkring med sköna klädstilar

USA - Longmont

"biggest in the world" uttrycket stämmer verkligen bra in på detta land. Exremt stora bilar, gigantiska mataffärer, löjligt stora hus och megaportioner mat. Men framförallt den oerhört storslagna naturen med berg och canyons, svinvackert! Usa gav verkligen mersmak

höstfärgerna lös upp fint mot klippiga bergen

Varje lördag är det matmarknad i longmont, då får man smaka en massa goda grejer och handla de man gillar. Vi åt mumsiga lammhamburgare och drack mangolemonad

Kryllade av pumpor överallt och hus med liite halloween pynt

Vi var på en gigantisk söndagsbrunch, snacka om matkoma

Estespark

min mosters favorit ostaffär/ butik/restaurang/bar/café och jag äääälskade också detta ställe. Lätt att spendera några timmar där

kom igen lena

00:30 igår bestämdes en hastig pop orange utgång. Därav gick jag ut oduschad och med svinfettigt hår. Dansade och sjöng till håkan och körde trollstavsdansen med drinkpinnen med celina, kul! Virgin cosmopolitan men känner mig endå sjukt bakfull idag

Veckans

Jävligt rustat klädd till jobb som till affär, som till fika med tjejkompisar, clementiner i mängder, te, snöbus på jobbet och ett barnsligt pysslat mobilskal. Helt slut i kroppen har liksom träningsvärk i ena axeln från att ha klippt snöstjärne-pyssel-delar i 2,5 h igår

Första snön!!

På andra sidan regnet

Söndag

I'm back in sweden... Förutom att äntligen få krama om min underbara Andreas som var gullig och hade köpt en välkomstbukett till mig!!!! och förutom att få borsta tänderna med eltandborste känns det rätt surt att vara hemma igen. STÖRD ångest att man ska upp och jobba imorgon. Sett och upplevt så otroligt mycket på denna resa, fullspäckade dagar i jämförelse med vissa andra resor jag gjort, vilket gjort att tiden både har gått oerhört snabbt i kombination med en känsla att man varit borta väldigt länge. I love to travel, bilder kommer snart