igår var det den 2 januari och jag drack inte en droppe sprit

Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor men jag vet hur det känns att älska någon så otoligt mycket att det gör så förbannat ont när man saknar personen, jag vet hur det känns att göra sina föräldrar riktigt besvikna, vad som händer när man växer ifrån en kompis och hur pirrig man kan vara inför en arbetsintervju, jag vet att det är möjligt att få glädjetårar när jag cyklar till bra musik, hur det känns när adrenalin pumpar under en dansföreställning, jag vet hur lyckan efter att ha fått körkort känns, känslan att få MVG i en gymnasiekurs, lyckan i att tjäna sina egna pengar. Jag vet hur det känns, både när det bubblar och pirrar så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen, men också hur hopplöst, upprivet och meningslöst allt kan kännas. Jag är nu tjugo år, får handla min egen sprit på systemet och har nu halvvägs kvar till fyrtio, helt sjukt! 
 
bild från serbien, vill dit igen!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Fin text, fin tjej, grattis igen! <3

2014-01-03 @ 21:27:07
Postat av: Amanda M.N

Mosis! Du är grym du! Och när du skrev att du var halvvägs till 40 blev jag ännu en gång påmind om att jag är närmare 40 än dagen jag föddes. Usch haha xD

2014-01-04 @ 18:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0