att bli mörkrädd

Just nu är jag så jävla arg, ledsen, besviken och jävligt äcklad. På vad vi lever i för samhälle, på vad män har för kvinnosyn och hur fruktansvärt stört vårt rättssystem är. Efter att ha tittat på kalla fakta om unga sexköpare kan jag inte göra annat än att bli arg!! Hur kan lagarna se ut som de gör? Det är helt absurt att samhället signalerar att sexköp inte är värre än en fortkörningsböter, hur kan en lag som infördes för 14 år sen inte haft NÅGON effekt och hur kommer det sig att INGEN dömts till fängelse trots att detta är en möjlig och väldigt rimlig konsekvens med tanke på att detta är olagligt? Mäns respekt för sexköpslagen är låg, eller jag skulle vilja påstå att det inte finns någon respekt alls. Såå gärna hade jag velat vara den som kunde bestämma och framförallt ÄNDRA denna lagstifning, en störd lagstiftning som signalerar att sexköp är okej. Folk använder sin riktiga identitet, sitt vanliga bankkort och är relativt öppna med detta, ÄNDÅ så åker inga fast, varför? Jo för att det enda som görs är att dela ut böteslappar... Helt lönlöst! Att ens signalera att det är lika fel att felparkera bilen som att köpa sex utav en annan människa, jag finner inte ord. Om detta ska kunna få förändrning krävs en tydligare markering att detta inte är okej. Det är nog extremt svårt, nästintill omöjligt att eliminera denna typ av människohandel MEN samhället måste ju fortfarande göra sin plikt att visa vad som är rätt och fel! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0